Cíle:
- zlepšit porozumění a spolupráce s pracovníky z jiné kultury
- připravit účastníky tréninku na nedorozumění, která vznikají při komunikaci v mezinárodním prostředí a naučit je, jak jim lze předcházet
- naučit se zvládat nestandardní situace, které při kontaktu s jinou kulturou nastávají
- ukázat účastníkům odlišnosti v kulturách, pochopit a akceptovat jejich jinakost
- osvojit si komunikaci pro situace z praxe účastníků
Obsah:
- proč jsme rozdílní – zážitková hra
- 3 klíče k porozumění – definování zvláštnosti, podpora poznávání, rozvoj spolupráce
- identifikace odlišností a doporučení na předcházení nedorozuměním
- stádia kulturního šoku, jak mu předcházet a jak dosáhnout rychlejší adaptaci
- jak nás cizinci vnímají – jiný pohled na naši kulturu a to, v čem jsme my pro cizince zvláštní
- Hofstedeho model – pochopení kulturních rozdílů na případových studiích a jak předcházet nedorozuměním
- empatie – cvičení citlivosti na kulturní rozdíly, akceptace jinakosti