Lean Management I

Kurz Lean Management I je zaměřen na zvyšování efektivity, kvality a flexibility procesů.

  • Účastníci pod vedením zkušeného lektora aplikují obsah zejména pomocí cvičení a příkladů z praxe.
  • Top lektoři s praxí a experti ve své oblasti.
  • Vysoká míra spokojenosti účastníků kurzu.

Forma realizace kurzu je prezenční nebo online (případně obě formy).
Pracovní metody používané v tréninkových programech jsou zvoleny tak, abychom zajistili interaktivitu, přizpůsobení obsahu potřebám účastníků a prioritně se zaměřili na přenesení znalostí do praxe.

  • Zážitkový trénink uplatnění metod Lean Managementu pro zvyšování efektivity, flexibility a kvality procesů.

Štíhlá organizace v praxi a cíle Lean

  • Příklady aplikace Lean Managementu v automobilové a jiné výrobě a ve službách.
  • Co je štíhlá výroba a jak se aplikují lean principy v oblasti výroby a služeb?
  • Postup strategického plánování – Hoshin Kanri.

Simulace zeštíhlování organizace

  • Jak odstraňovat ztráty (plýtvání) v procesech.
  • Cíle zvyšování výkonnosti.
  • Aplikace na výrobní systém a přenesení principů do oblasti působení účastníků kurzu.

Popis a analýza procesů

  • Mapování procesů.
  • Čas cyklu procesu. Kalkulace nákladů na transakci.
  • Standardizovaná práce. Zákaznický a procesní takt.
  • Layout podporující štíhlé procesy.

Vybrané nástroje v praxi – organizace pracovišť, flexibilita a kvalita

  • Vizualizace v praxi, prevence vzniku chyb.
  • „5S“.

Aplikace systému tahu (Pull System)

  • Aplikace systému tahu pro simulaci a One-piece-flow.
  • Video ukázka implementace Kanban systému ve firmě.

Optimalizace

  • Odstraňování plýtvání a optimalizace procesů.

Postup implementace Lean Managementu

  • Assessment firmy. Projekty implementace systémů a nástrojů leanu.
  • Kritické faktory úspěchu a analýza silových polí implementace Lean Managementu.
  • Zkušenosti z praxe. Aplikace v oblasti působení účastníků.

Leadership – východiska (v každém modulu z jiného pohledu)

  • Orientace na lidi, pozitivní přístup a strategické uvažování
  • Inspirace příběhy skutečných lídrů

Rozvoj potenciálu spolupracovníků

  • Výzva pro lídry: „Pracujme na jejich rozvoji a využití jejich potenciálu a nebudeme muset pracovat za ně a zodpovídat za jejich chyby.“
  • Vnímání potenciálu spolupracovníků
  • Úsilí a výsledek
  • Analýza výkonu spolupracovníka (Výkon, Aktivita, Kompetence, Motivace)
  • Nástroje rozvoje spolupracovníků

Příležitost nebo problém

  • Vidím a angažuji se dříve, než budu moci jen reagovat (proaktivita)
  • Indikátory problémů a příležitostí (KPI, firemní kultura, chyby a reklamace, plýtvání)
  • Změna je příležitost, ne ohrožení

Změna – reflexe změn, které jsme zažili

  • Víme, jak spolehlivě ztroskotat na skalách setrvačnosti zaběhaných systémů a zvyků.
  • Víme, jak přeplavat přes příboj změny?
  • Paradigma, odmítání změn, odpor vůči změně
  • Důvod ke změně, cíl změny, jak nadchnout spolupracovníky pro změnu

Jak komunikuje lídr? Inspirativní komunikace – komunikace, která ovlivňuje

  • Základní pravidla komunikace o změně, o čem je třeba mluvit
  • Prezentace změny a zvládání námitek proti změně

Důležité rozhovory

  • Jak vést rozhovory o tom, jak vnímám spolupracovníka? Potenciál, silné a slabé stránky, vyjasnění emocí a pocitů, stop pomluvy a další praktické situace

Rešerše vybrané knihy o leadershipu

 

Možná zadání

  • Příprava na motivační prezentaci změny
  • Analýza možných námitek ke změně
  • Analýza postojů klíčových hráčů ke změně
  • Návrh proaktivní reakce na vznikající problém
  • Analýza potenciálu podřízeného manažera a návrh rozvojového plánu
Vidět věci takové, jaké jsou – je dobré. Vidět věci takové, jaké by mohly být – je velmi dobré.
Dělat věci lepšími – je skvělé. Vědět pro to nadchnout jiné znamená úspěch.

Doporučujeme také následující kurzy

Máte zájem o naše služby?

Napište nebo zavolejte