Komplexní rozvojová řešení pro e-commerce a e-shopy

Koncepce rozvoje pracovníků v oblasti e-commerce

FBE realizuje rozvojové programy pro pracovníky zákaznických, servisních a kontaktních call center a následně i e-shopů již od roku 1996, a to často včetně založení a zahájení provozu těchto pracovišť.V rozvoji jejich pracovníků a souvisejících procesů vycházíme z následující koncepce kombinace tréninků, stínování, koučinků, mystery shoppingů, analýzy a zlepšování procesů:

Typy realizovaných služeb

  • analýza a optimalizace procesů v rámci e-shopu v souvislosti s obsluhou zákazníků
  • příprava celkové koncepce rozvoje pracovníků e-shopu (a zejména operátorů klientských linek a chatů) v měkkých dovednostech
  • příprava a trénink nově nastupujících pracovníků klientských linek e-shopu příprava call skriptů a HELP manuálů pro různé kampaně,
  • pozice a situace ve vývoji e-shopu tréninky stávajících pracovníků klientských linek na různých pozicích: servisní hovory, obtížné hovory, hovory nesouvisející se službami e-shopu (in-comming calls) a další, prodej, akvizice, service to sales, out-going calls,
  • verifikace a dalšítrénink supervizorů na poskytování zpětné vazby operátorům zákaznických linek koučujícím způsobem
  • trénink interních trenérů a koučů v lektorských a koučovacích dovednostech
  • trénink týmlídrů a supervizorů v manažerských, tréninkových a koučovacích dovednostech
  • on-the-job stínování a koučování operátorů zákaznických linek, on-the-job stínování a koučování interních koučů a trenérů
  • výcvik managementu e-shopu v různých manažerských dovednostech mystery shopping a mystery calling
  • analýza kvality a vypracování zprávy
  • netiquette – e-mailová korespondence a chaty – gramatika, stylistika, grafika

A Obchod v první linii (B2B, B2C)

A1. Emailová a chatová komunikace s klienty

Netiquette – e-mailová a chatová komunikace (gramatika, stylistika, grafika – metodikou „souboj titánů“)

  • Analýza současného stavu a srovnání s konkurencí
  • Diktát na úvod
  • Význam profesionální emailové komunikace s klientem
  • Snímek tady a teď
  • Různé druhy písemné komunikace
  • Gramatika a stylistika
  • Grafická stránka e-mailové komunikace s klientem
  • Zdroje informací
  • Po dohodě se zadavatelem o pracovní náplni účastníků je možné zařadit téma: Komunikace o problémových tématech.

A2. Tréninky zaměřené na příchozí hovory

Základní trénink telefonování

  • principy telefonování
  • vytváření profesionálního dojmu
  • struktura telefonického rozhovoru
  • poskytování informací
  • vedení hovoru pomocí otázek a zpětná vazba (umění klást vhodné otázky)
  • předcházení základním chybám v telefonickém rozhovoru, aktivní naslouchání
  • práce s hlasem
  • uklidňující cvičení a relaxační metody

Trénink standardních telefonických rozhovorů

Orientace na zákazníka (hovořit řečí zákazníka), verbální komunikace, pozitivní vyjadřování, slova projevu zájmu o zákazníka, vytvoření databáze otázek.

Struktura standardních rozhovorů

  • informační (”normální”)
  • připomínky (”námitky”)
  • reklamace (”problém”)
  • technika přeskakující gramofonové desky
  • práce s hlasem

Trénink zvládnutí obtížných telefonických rozhovorů

Typy zákazníků

  • charakteristika typů zákazníků
  • rozpoznání jednotlivých projevů chování – typů během telefonického rozhovoru
  • přístup k zákazníkům na základě jejich identifikace

Struktura standardních rozhovorů

  • stížnost (”konflikt”)
  • kritika, jak se vyrovnávat s kritikou (3 techniky)
  • řešení telefonátů, které nesouvisí se službami společnosti
  • řešení znovu a znovu telefonujících “neodbytných zákazníků” (technika scénáře)

Trénink S2S (Service to Sales aneb jak překlopit servisní hovor na prodejní

  • Prodej na příchozích hovorech
  • Identifikace obchodního potenciálu
  • Nácvik identifikace obchodní příležitosti na příchozích hovorech
  • Analýza nahraných reálných rozhovorů z praxe účastníků
  • Překlopení servisního příchozího hovoru na prodejní
  • Umění nadchnout klienta pro službu/produkt
  • Reakce na odmítnutí nebo námitku
  • Tah na branku
  • Závěrečný audiotrénink – využití příchozího servisního hovoru jako obchodní příležitosti

Základy profesionální, zákaznicky orientované, telefonické komunikace

  • Práce s postoji účastníků
  • Úvodní audiotrénink
  • Zákaznická orientace
  • Základy profesionálního telefonického kontaktu
  • Příchozí telefonické hovory
  • Struktura profesionálního telefonického kontaktu
  • Verbální komunikace po telefonu
  • Umění klást otázky a vedení rozhovoru
  • Audiotrénink

Komunikace po telefonu s obtížným/rozzlobeným klientem – zvládání negativních emocí

  • Refresh – krátké opakování
  • Workshop
  • Překonávání námitek klienta
  • Trénink
  • Rozzlobený klient
  • Trénink
  • Kritika
  • Audiotrénink
  • Neoprávněný požadavek klienta
  • Audiotrénink
  • Vyrovnání se se stresem

V pokračovacích trénincích doporučujeme zařadit reakci na různé typy zákazníků, přesvědčivost a argumentaci.

A3. Tréninky zaměřené na odchozí hovory

Odchozí telefonické hovory

  • struktura odchozího telefonického rozhovoru
  • příprava na rozhovor
  • aktivní vedení rozhovoru
  • shrnutí rozhovoru a dohoda o dalším postupu
  • obsah odcházejícího rozhovoru (podle zadání, např. reakce na stížnosti po jejich prošetření, přivítání nových zákazníků a ověření jejich spokojenosti s poskytovanými službami, marketingový průzkum u existujících zákazníků a další)

Při tréninku odchozích telefonických rozhovorů je obsah tréninku podřízený cíli a obsahu odchozího telefonického rozhovoru.

A4. Tréninky zaměřené na prodejní dovednosti

Prodej po telefonu I.

  • proces prodeje
  • prodávání užitku
  • zjišťování potřeb a přání zákazníka, otázky na produkt
  • prezentace produktu, řešení
  • námitky, metodika, argumentace
  • uzavírání obchodu, nákupní signály
  • trénink telefonického obchodního rozhovoru (základní struktura, zjišťování potřeb, prezentace, námitka, uzavírání obchodu)
  • trénink telefonických obchodních rozhovorů (modifikované rozhovory s ohledem na typ zákazníka a širší kontext rozhovoru)

 Prodej po telefonu II. (2 dny) – cross selling, alternativní prodej, up selling

  • alternativní prodej, prodej alternativních produktů, když produkt požadovaný zákazníkem není k dispozici, nebo z potřeb zákazníka – je zřejmé, že jeho potřeby naplní lépe jiný produkt
  • doplňkový prodej, jak předat k produktu, který zákazník kupuje, další produkty společnosti
  • cross selling – prodej produktů finanční skupiny nebo „matky a dcerek“ v celé škále
  • odhad potřeb a jeho potvrzování prostřednictvím otázek
  • segmentace trhu, vliv segmentů na odhad potřeb a obchodní rozhovory
  • budování vztahu s klientem (psychologie prodeje)
  • rétorika, malá abeceda formulací

Specifický trénink prodeje v rámci reklamní kampaně (vhodný jako doplňkový trénink k tréninku Prodej po telefonu I.)

  • struktura rozhovoru (pozdrav, představení a úvodní standardní formulace, otázka: co potenciálního zákazníka zaujalo, identifikace míry jeho rozhodnutí, identifikace potřeb, přesvědčivá prezentace nabídky propagovaného produktu, překonávání případných námitek, uzavírání obchodu, shrnutí dalšího postupu, závěrečné standardní formulace, pozdrav, rozloučení)
  • zjišťování míry rozhodnutí klienta, už kupuje, váhá nebo se jen blíže informuje a identifikace potřeb
  • přesvědčivá prezentace
  • překonání případných námitek a uzavírání obchodu

Celý trénink je cíleně zaměřený na nabídku prezentovanou společností v reklamní kampani.

Pro malé skupiny (3-4 lidi), které mají dobrou praxi s prodejem po telefonu, je vhodný také rozsah tréninku půl dne.

Nové trendy v prodeji po telefonu

  • Workshop 1 – Generace Y a Z
  • Workshop 2 – Aktualizace používaného slovníku
  • Workshop 3 – Jak prezentovat podobnost rozdílným způsobem
  • Audiotrénink
  • Workshop 4 – Fenomén „je překontaktováno“
  • Workshop a trénin

B Rozvoj v druhé linii

B1. Leadership pro vedoucí pracovníky e-shopů

Řízení spolupracovníků

  • řízení spolupracovníků, cíle řízení, řídící cyklus, úloha systému v řízení
  • role supervizora, dosahovat cíle organizace, udržovat systém, rozvíjet systém
  • hodnocení versus koučování = dvojrole supervizora, význam motivace, rozvoj pracovníků
  • poskytování zpětné vazby, pochvala, pokárání, pozitivní usměrňování a rozhovor o nežádoucím chování
  • řešení konfliktů v pracovním týmu, typy konfliktů, čtyři pozice vztahu a ocenění, tlumení hněvu, postupy při účinné řešení konfliktů

Koučink spolupracovníků

  • koncept koučinku, koučink jako nástroj rozvoje a motivace spolupracovníků
  • stanovování cílů koučinku, standardy výkonu, cíle oddělení a jejich vliv na tvorbu participačních cílů koučinku, koučink dobrých, průměrných a podprůměrných pracovníků
  • plánování koučinku, efektivní využívání času, jak se vyhnout časovým ztrátám při koučinku
  • vedení koučovacího rozhovoru a jeho struktura
  • pravidla koučovacího rozhovoru – hodnotit výkon, být stručný, vyjadřovat se věcně a přesně, dbát na motivaci
  • podpůrné komunikační techniky – překonávání námitek některých koučovaných

B2. Individuální stínování a koučink vybraných pracovníků dle zadání klienta

Individuální stínování a koučink

Za předpokladu, že si koučink objednavatel nezajišťuje interně, máme dlouholeté zkušenosti a nabízíme stínování a koučink operátorů, supervizorů, interních koučů a dalších cílových skupin. Výstupem jsou plány osobního rozvoje jednotlivých koučovaných, zpráva ze stínování a koučinku včetně identifikace rozvojových potřeb a doporučeného dalšího rozvoje koučovaných.

B3. Specializované tréninky

Od VyHoření k VyNoření – psychohygiena a stress management pro pracovníky zákaznických linek

  • Prevence a překonávání stresu
  • Co je syndrom vyhoření (SV)?
  • Kdo je nejvíc ohrožený?
  • Fáze syndromu vyhoření
  • Jak poznáme SV?
  • Co mám změnit?
  • Jak je třeba to změnit?
  • Hrníček pohody
  • Plán osobního rozvoje

Ve verzi pro týmlídry, supervizora a jiné manažery je zařazen nácvik komunikace vedoucího s podřízeným pracovníkem, který již syndromem vyhoření trpí.

B4. Logistika a Supply Chain Management

Úvod do logistiky a SCM

  • Lean a logistické procesy
  • Zvládání poptávky a flexibilita

 Hlavní logistické procesy

  • Řízení skladů/Warehouse Management
  • Interní logistika a zásobování
  • Materiálové hospodářství

 Řízení dodavatelských řetězců/ Supply Chain Management

  • Řízení skladů
  • Typy skladů: supermarkety, adresné/chaotické sklady, fixní sklady a pod.
  • Strategie a plánování: dosah skladových zásob v čase, skladování náhradních dílů, náklady na skladování
  • Transportní systémy
  • Materiálový tok

 Materiálové hospodářství

  • Určení spotřeby
  • Disponování materiálem
  • Inventura
  • Externí logistika a transport

 Interní logistika a řízení výroby

  • Typy výroby a vhodné logistické principy (tah, tlak, JIT, JIS)
  • Způsoby zásobování výroby
  • Informační toky z pohledu interní logistiky (kanban, heijunka, conwip, IT systémy a pod)
  • Management hodnotových toků (VSM) v zkratce

 Supply Chain Management

  • Nestabilita zákaznických objednávek a předpověď poptávky
  • Integrace SCM (návrh produktu, starostlivost o zákazníky, plánování výroby, outsourcing)
  • Typy dodavatelských řetězců
  • Řízení dodavatelů (výběr, hodnocení, rozvoj a audit).
  • Rizika v dodavatelských řetězcích (TOC, kartelové dohody, diverzifikace dodavatelů, přírodní
    a politicko-ekonomické podmínky).

C. Creatixo

Creatixo je online test aplikované kreativity a inovativnosti měřící 9 kompetencí a 77 dílčích postojů a dovedností. Na základě svých výsledků si každý účastník v online platformě sestaví svůj plán osobního rozvoje a vybere si některé z 270 doporučených aktivit na rozvoj vybraných kompetencí.Osobní rozvoj lze propojit se sérií týmových workshopů na osvojení kreativních metod skupinové práce a na řešení vybraných firemních problémů a také o individuální či skupinové projekty zlepšovánía inovací s konkrétními efekty pro firmu.

D. Řešení na míru

Pro klienty připravujeme program na míru, dle jeho potřeb. Ten může sestávat jak z konkrétních tréninkových programů na vyžádání, tak z moderování strategických, řešících nebo tvůrčích workshopů a porad externím facilitátorem.Realizujeme projekty na optimalizaci firemních procesů, odstraňování plýtvání a řešení problémů.

Máte zájem o naše služby?

Napište nebo zavolejte