Kurz „Leadership v turbulentní době aneb Buďte dobrým kapitánem svého týmu“ je určen pro manažery, vedoucí týmů a všechny, kteří chtějí zlepšit své vůdčí schopnosti v náročných a proměnlivých podmínkách současnosti. Inspirací pro funkční řešení je letectví a jeho osvědčené modely vedení týmů a jednotlivců. Jsou vysoce funkční a inspirativní i v neleteckém prostředí, jsou jednoduché, bezpečné a použitelné i v obtížných situacích.
- Tento kurz je ideální pro:
- Manažery, kteří čelí výzvám v dynamickém a rychle se měnícím prostředí.
- Vedoucí týmů, kteří chtějí posílit svou schopnost vést a motivovat své týmy.
- Profesionály, kteří chtějí rozvíjet své strategické myšlení a rozhodovací schopnosti.
- Jednotlivce, kteří chtějí zlepšit své komunikační a rozhodovací dovednosti a schopnost řešit konflikty.
- Kurz vám poskytne především praktické nástroje a techniky, které můžete okamžitě aplikovat ve své práci. Naučíte se, jak:
- Být skutečný a autentický leader.
- Efektivně komunikovat a motivovat svůj tým.
- Váš tým je vaše posádka, naučíte se jí efektivně využívat.
- Používat rozhodovací schémata z letectví pro kritické situace.
- Přijímat strategická rozhodnutí v nejistých a měnících se podmínkách.
- Správně řadit priority podle leteckých modelů.
- Vyhnout se nevratným chybám – nikdy nechoďte za „bod posledního návratu“.
- Řešit konflikty a budovat pozitivní pracovní prostředí, zvládat generační rozdíly
- Posilovat osobní odolnost a schopnost adaptace v rámci stress managementu.
- Emoce ovlivňují naše rozhodování a chyby
- Pracovat s lidským faktorem.
- Standardizovat pracovní a rozhodovací postupy – vyřeší všechno check list?
- Funguje HMI – kde je rozhraní automatizace, technologie a obyčejné lidské kreativity
- Typologie osobnosti působí na naše jednání, rozhodování a praktický leadership
- Briefing/debriefing – plán nebo projekt je jako let letadla a bez briefingu a debriefingu po letu to nejde. Aneb důkladná příprava je vždy krok k bezpečí a klidu. Učme se ze svých chyb.
- Kdo je vlastně dobrý leader a proč? Efektivní nástroje.
- Expert, developer, manager – stačí to?
- V čem spočívá síla týmu a kde jsou rizika generačních rozdílů
- Rizika lidského faktoru – člověk jako „nejporuchovější“ součástka systému
- Automatizace, AI a nové technologie versus kreativita a intuitivní řešení
- Funkční práce s únavou – Fatigue management
- Stress a emoce – vliv na náš i týmový výkon – funkční modely práce a kompenzačních technik
- Komunikace, komunikace, komunikace ……. A také aktivní naslouchání.
- Rozvojová zpětná vazba, řešení kritických komunikačních situací
- Komunikační schémata N.I.T.S. – „O co jde?, Jaké mám záměry?, Kolik mám času?…….
- Prevence konfliktů
- Optimalizace postupů a checklisty – je to řešení pro všechny situace?
- Správné vedení porad – efektivní briefing a debriefing
- Správné řazení priorit – „Leť, naviguj, komunikuj“
- Model F.O.R.D.E.C. – Fakta, možnosti, rizika……
- Riziko „Paralýzy z analýzy“
- Psychologická bezpečnost v týmu – „Nejsi spokojen? Promluv“
Případová studie 1. – Váš projekt má nečekané problémy – Let přes Atlantik aneb kde nouzově přistát.
Případová studie 2. – NASA cvičení – nouzové přistání na Měsíci – týmová hra.
1 den
9:00 – 16:30
8:45 prezence
9:00 zahájení
9:00 – 12:30 dopolední část
12:30 – 13:30 přestávka na oběd
13:30 – 16:30 odpolední část
Harmonogram dne je pouze orientační a může být po dohodě s účastníky změněn (přestávky, oběd..)