Neustálé zlepšování
Obsah
Co je neustálé zlepšování (Kaizen/KVP). Proč dělat neustálé zlepšování?
- Kde jsme dnes? Co je neustále zlepšování? O co při neustálém zlepšování jde.
- Jakou formou je možné neustálé zlepšování uskutečňovat v podniku.
- Jaké jsou nejdůležitější principy neustálého zlepšování. Ukázka úspěšně realizovaných zlepšení (videozáznamy motivačních příkladů vysvětlením a diskuzí).
Jak najít náměty pro neustálé zlepšování?
- Co zlepšovat?
- Nástroj: Definice procesu – vnitřní a vnější zákazníci a dodavatelé.
- Co požadují od nás naši vnitřní a vnější zákazníci?
- V čem se zlepšovat? Video: Vaše místo v totální kvalitě.
Jak zapojovat do neustálého zlepšování tým?
Postup při řešení?
- Popis problému a souvisejícího procesu.
- Analyzování příčin problému (s vizualizací).
- Návrh řešení problému.
- Stanovení opatření pro zlepšení procesu.
- Výstup: analyzované příčiny problému a vytvoření návrhů řešení (zlepšení), zápis.
Jak odstranit překážky uskutečňování zlepšení ?
- Videofilm z prostředí týmu aplikujícího Neustálé zlepšování. Diskuze. „Silová pole“.