Neustálé zlepšování

Obsah

Co je neustálé zlepšování (Kaizen/KVP). Proč dělat neustálé zlepšování?

  • Kde jsme dnes? Co je neustále zlepšování? O co při neustálém zlepšování jde.
  • Jakou formou je možné neustálé zlepšování uskutečňovat v podniku.
  • Jaké jsou nejdůležitější principy neustálého zlepšování. Ukázka úspěšně realizovaných zlepšení (videozáznamy motivačních příkladů vysvětlením a diskuzí).

Jak najít náměty pro neustálé zlepšování?

  • Co zlepšovat?
  • Nástroj: Definice procesu – vnitřní a vnější zákazníci a dodavatelé.
  • Co požadují od nás naši vnitřní a vnější zákazníci?
  • V čem se zlepšovat? Video: Vaše místo v totální kvalitě.

Jak zapojovat do neustálého zlepšování tým?

Postup při řešení?

  • Popis problému a souvisejícího procesu.
  • Analyzování příčin problému (s vizualizací).
  • Návrh řešení problému.
  • Stanovení opatření pro zlepšení procesu.
  • Výstup: analyzované příčiny problému a vytvoření návrhů řešení (zlepšení), zápis.

Jak odstranit překážky uskutečňování zlepšení ?

  • Videofilm z prostředí týmu aplikujícího Neustálé zlepšování. Diskuze. „Silová pole“.