Tréninky zaměřené na příchozí hovory
Základní trénink telefonování (2 dny)
- principy telefonování
- vytváření profesionálního dojmu
- struktura telefonického rozhovoru
- poskytování informací
- vedení hovoru pomocí otázek a zpětná vazba (umění klást vhodné otázky)
- předcházení základním chybám v telefonickém rozhovoru, aktivní naslouchání
- práce s hlasem
- uklidňující cvičení a relaxační metody
Trénink standardních telefonických rozhovorů (2 dny)
- orientace na zákazníka (hovořit řečí zákazníka), verbální komunikace, pozitivní vyjadřování, slova projevu zájmu o zákazníka, vytvoření databáze otázek
- Struktura standardních rozhovorů
- informační (”normální”)
- připomínky (”námitky”)
- reklamace (”problém”)
- technika přeskakující gramofonové desky
- práce s hlasem
Trénink zvládnutí obtížných telefonických rozhovorů (2 dny)
- Typy zákazníků
- charakteristika typů zákazníků
- rozpoznání jednotlivých projevů chování - typů během telefonického rozhovoru
- přístup k zákazníkům na základě jejich identifikace
- Struktura standardních rozhovorů
- stížnost (”konflikt”)
- kritika, jak se vyrovnávat s kritikou (3 techniky)
- řešení telefonátů, které nesouvisí se službami společnosti
- řešení znovu a znovu telefonujících “neodbytných zákazníků” (technika scénáře)
Trénink S2S (Service to Sale aneb jak překlopit servisní hovor na prodejní (2 dny)
- Prodej na příchozích hovorech
- Identifikace obchodního potenciálu
- Nácvik identifikace obchodní příležitosti na příchozích hovorech
- Analýza nahraných reálných rozhovorů z praxe účastníků
- Překlopení servisního příchozího hovoru na prodejní
- Umění nadchnout klienta pro službu/produkt
- Reakce na odmítnutí nebo námitku
- Tah na branku
- Závěrečný audiotrénink - využití příchozího servisního hovoru jako obchodní příležitosti
- Základy profesionální, zákaznicky orientované, telefonické komunikace
- Práce s postoji účastníků
- Úvodní audiotrénink
- Zákaznická orientace
- Základy profesionálního telefonického kontaktu
- Příchozí telefonické hovory
- Struktura profesionálního telefonického kontaktu
- Verbální komunikace po telefonu
- Umění klást otázky a vedení rozhovoru
- Audiotrénink
Komunikace po telefonu s obtížným/rozzlobeným klientem – zvládání negativních emocí
- Refresh - krátké opakování
- Workshop
- Překonávání námitek klienta
- Trénink
- Rozzlobený klient
- Trénink
- Kritika
- Audiotrénink
- Neoprávněný požadavek klienta
- Audiotrénink
- Vyrovnání se se stresem
- V pokračovacích trénincích doporučujeme zařadit reakci na různé typy zákazníků, přesvědčivost
- a argumentaci.
Tréninky zaměřené na odchozí hovory
Odchozí telefonické hovory (1-2 dny podle typu hovorů)
- struktura odchozího telefonického rozhovoru
- příprava na rozhovor
- aktivní vedení rozhovoru
- shrnutí rozhovoru a dohoda o dalším postupu
- obsah odcházejícího rozhovoru (podle zadání, např. reakce na stížnosti
po jejich prošetření, přivítání nových zákazníků a ověření jejich spokojenosti s poskytovanými službami, marketingový průzkum u existujících zákazníků a další) - Při tréninku odchozích telefonických rozhovorů je obsah tréninku podřízený cíli a obsahu odchozího telefonického rozhovoru.
Retenční telefonický rozhovor I. (2 dny)
- workshop o specifikách retenčních rozhovorů
- identifikace důvodů pro zrušení smlouvy, identifikace míry definitivnosti zákazníkům prezentovaného stanoviska
- vyjednávání v kontextu retence, přístupy, etapy a techniky vyjednávání, příprava
- umět se citlivě zeptat, vcítit se do klienta
- průběh vyjednávání v retenčním rozhovoru kladení otázek pro zjišťování příčin ukončení a pro možnosti nabídnutí nové nabídky
- barometr odchodu
- návrhy, námitky, argumentace, přesvědčování, ukončení hovoru
- klientem pozitivně přijímané formulace
- komunikace - technika vysvětlování, zpětná vazba, použití pozitivních formulací jako podpora přesvědčivosti v práci pracovníka retencí
- typy zákazníků - projevy chování zákazníků, jak s nimi jednat
- vyhodnocení retenčního rozhovoru, zhodnotit zda jsme dosáhli svých cílů
Retenční rozhovor II. (2 dny)
- přesvědčivost a argumentace: vystupovat z pozice společného cíle, porozumět jinému názoru, vyjádřit porozumění pro jiný názor, podat vysvětlení (argumentace) svého postoje z pohledu společného cíle, ověření
- pokročilé techniky argumentace: argumentování užitkem, typy argumentace, následné otázky a diskuze, metoda „TEL“ - dvě hemisféry mozku, uvádění faktů, racionální apel, zapojení citů, emocionální apel, tvrzení, emoce, logika
- audiotrénink situací z praxe, poslech nahrávek z praxe účastníků, analýza, odborná zpětná vazba lektora, sdílení best practices
Vymáhání pohledávek I. (2 dny)
- rámcový přehled způsobů vymáhání pohledávek – definování firemního kontextu
- vytváření profesionálního dojmu, zkušenost, odbornost a profesionální komunikace, srozumitelné vyjadřování a práce s hlasem
- struktura standardního rozhovoru o pohledávce, příprava na telefonický rozhovor
o pohledávce, principy vedení rozhovoru o pohledávce a získání závazku - Komunikace a jednání s dlužníkem - inkasování pohledávek pomocí telefonu
- typy „klientů - dlužníků“, jak s nimi jednat
- zvládání námitek, připomínek zákazníků a technika jejich zvládání
- účinná argumentace
- vybrané asertivní techniky související s vymáháním pohledávek, technika poškrábané gramofonové desky
Vymáhání pohledávek II. (2 dny)
- refresh a prohlubovací trénink
- doplnění principů profesionálního telefonického kontaktu, zpětná vazba (otázky), otevřené
a uzavřené otázky, vybrané techniky aktivního naslouchání - řešení obtížných situací v komunikaci s „klientem - dlužníkem“
- zvládání konfliktních a agresivních projevů chování, technika zvládání negativních emocí
a asertivní technika scénář - kritika - umění přijímat kritiku
- získávání souhlasu - vybrané techniky získávání souhlasu
- netiquette - pravidla profesionálního e-mailování při vymáhání pohledávek
- audiotrénink (zařazen průběžně po celou dobu trvání kurzu)
Vymáhání pohledávek III. (2 dny) – asertivní přístup a umění vyjednávat
- asertivita - seznámení se s komunikačním stylem, definice a podstata asertivity
- asertivní formy chování, vybrané asertivní techniky
- vyjednávání, příprava na vyjednávání, průběh vyjednávání, diskuze, návrhy, dohoda, standardní taktiky, přesvědčování a argumentace
- vyhodnocení vyjednávání
- další vybrané nátlakové techniky při vyjednávání, jejich identifikace a využití při vyjednávání, taktiky proti manipulaci
- stress management - možnosti prevence a uklidňující techniky použitelné na pracovišti
- trénink (zařazen průběžně po celou dobu trvání kurzu)
Tréninky zaměřené na prodej
Prodej po telefonu I. (2 dny)
- proces prodeje
- prodávání užitku
- zjišťování potřeb a přání zákazníka, otázky na produkt
- prezentace produktu, řešení
- námitky, metodika, argumentace
- uzavírání obchodu, nákupní signály
- trénink telefonického obchodního rozhovoru (základní struktura, zjišťování potřeb, prezentace, námitka, uzavírání obchodu)
- trénink telefonických obchodních rozhovorů (modifikované rozhovory s ohledem na typ zákazníka a širší kontext rozhovoru)
Prodej po telefonu II. (2 dny) – cross selling, alternativní proédej, up selling
- alternativní prodej, prodej alternativních produktů, když produkt požadovaný zákazníkem není k dispozici, nebo z potřeb zákazníka je zřejmé, že jeho potřeby naplní lépe jiný produkt
- doplňkový prodej, jak předat k produktu, který zákazník kupuje, další produkty společnosti
- cross selling – prodej produktů finanční skupiny nebo „matky a dcerek“ v celé škále
- odhad potřeb a jeho potvrzování prostřednictvím otázek
- segmentace trhu, vliv segmentů na odhad potřeb a obchodní rozhovory
- budování vztahu s klientem (psychologie prodeje)
- rétorika, malá abeceda formulací
Specifický trénink prodeje v rámci reklamní kampaně (1 den)
(vhodný jako doplňkový trénink k tréninku Prodej po telefonu I.)
- struktura rozhovoru (pozdrav, představení a úvodní standardní formulace, otázka: co potenciálního zákazníka zaujalo, identifikace míry jeho rozhodnutí, identifikace potřeb, přesvědčivá prezentace nabídky propagovaného produktu, překonávání případných námitek, uzavírání obchodu, shrnutí dalšího postupu, závěrečné standardní formulace, pozdrav, rozloučení)
- zjišťování míry rozhodnutí klienta, už kupuje, váhá nebo se jen blíže informuje a identifikace potřeb
- přesvědčivá prezentace
- překonání případných námitek a uzavírání obchodu
- Celý trénink je cíleně zaměřený na nabídku prezentovanou společností v reklamní kampani.
- Pro malé skupiny (3-4 lidi), které mají dobrou praxi s prodejem po telefonu, je vhodný také rozsah tréninku půl dne.
Nové trendy v prodeji po telefonu (2 dny, možno připravit zkrácenou verzi)
- Workshop 1 - Generace Y
- Workshop 2 - Aktualizace používaného slovníku
- Workshop 3 - Jak prezentovat podobnost rozdílným způsobem
- Audiotrénink
- Workshop 4 - Fenomén „je překontaktováno“
- Workshop a trénink
Emailová komunikace se zákazníky
Netiquette – e-mailová korespondence (gramatika, stylistika, grafika – metodikou „souboj titánů“)(2 dny)
- Analýza současného stavu a srovnání s konkurencí
- Diktát na úvod
- Význam profesionální emailové komunikace s klientem
- Snímek tady a teď
- Různé druhy písemné komunikace
- Gramatika
- Stylistika
- Grafická stránka e-mailové komunikace s klientem
- Zdroje informací
- Po dohodě se zadavatelem o pracovní náplni účastníků je možné zařadit téma: Komunikace o problémových tématech
Speciální tréninky
Od VyHoření k VyNoření (1 den)
- Co je syndrom vyhoření (SV)?
- Kdo je nejvíc ohrožený?
- Fáze syndromu vyhoření
- Jak poznáme SV?
- Co mám změnit?
- Jak je třeba to změnit?
- Hrníček pohody
- Plán osobního rozvoje
- Ve verzi pro týmlídry, supervizora a jiné manažery (2 dny) je zařazen nácvik komunikace vedoucího s podřízeným pracovníkem, který již syndromem vyhoření trpí.
Tréninky zaměřené na vedoucí pracovníky CC
Řízení spolupracovníků (2-3 dny)
- řízení spolupracovníků, cíle řízení, řídící cyklus, úloha systému v řízení
- role supervizora, dosahovat cíle organizace, udržovat systém, rozvíjet systém
- hodnocení versus koučování = dvojrole supervizora, význam motivace, rozvoj pracovníků
- poskytování zpětné vazby, pochvala, pokárání, pozitivní usměrňování a rozhovor o nežádoucím chování
- řešení konfliktů v pracovním týmu, typy konfliktů, čtyři pozice vztahu a ocenění, tlumení hněvu, postupy při účinné řešení konfliktů
Koučink (2 dny)
- koncept koučinku, koučink jako nástroj rozvoje a motivace spolupracovníků
- stanovování cílů koučinku, standardy výkonu, cíle oddělení a jejich vliv na tvorbu participačních cílů koučinku, koučink dobrých, průměrných a podprůměrných pracovníků
- plánování koučinku, efektivní využívání času, jak se vyhnout časovým ztrátám
při koučinku - vedení koučovacího rozhovoru a jeho struktura
- pravidla koučovacího rozhovoru - hodnotit výkon, být stručný, vyjadřovat
se věcně a přesně, dbát na motivaci - podpůrné komunikační techniky - překonávání námitek některých koučovaných Individuální koučink vybraných pracovníků dle zadání klienta
Individuální koučink (rozsah dle dohody)
-
za předpokladu, že si koučink objednavatel nezajišťuje interně, máme dlouholeté zkušenosti a nabízíme koučink operátorů, supervizorů, interních koučů a dalších cílových skupin podle požadovaného rozsahu a předmětu koučinku lze realizovat 1 až max. 3 koučinková setkání za den výstupem jsou plány osobního rozvoje jednotlivých koučovaných, zpráva z koučinku včetně identifikace rozvojových potřeb a doporučeného dalšího rozvoje koučovaných