Tréninky zaměřené na příchozí hovory

Základní trénink telefonování (2 dny)

  • principy telefonování
  • vytváření profesionálního dojmu
  • struktura telefonického rozhovoru
  • poskytování informací
  • vedení hovoru pomocí otázek a zpětná vazba (umění klást vhodné otázky)
  • předcházení základním chybám v telefonickém rozhovoru, aktivní naslouchání
  • práce s hlasem
  • uklidňující cvičení a relaxační metody

Trénink standardních telefonických rozhovorů (2 dny)

  • orientace na zákazníka (hovořit řečí zákazníka), verbální komunikace, pozitivní vyjadřování, slova projevu zájmu o zákazníka, vytvoření databáze otázek
  • Struktura standardních rozhovorů
  • informační (”normální”)
  • připomínky (”námitky”)
  • reklamace (”problém”)
  • technika přeskakující gramofonové desky
  • práce s hlasem

Trénink zvládnutí obtížných telefonických rozhovorů (2 dny)

  • Typy zákazníků
  • charakteristika typů zákazníků
  • rozpoznání jednotlivých projevů chování - typů během telefonického rozhovoru
  • přístup k zákazníkům na základě jejich identifikace
  • Struktura standardních rozhovorů
  • stížnost (”konflikt”)
  • kritika, jak se vyrovnávat s kritikou (3 techniky)
  • řešení telefonátů, které nesouvisí se službami společnosti
  • řešení znovu a znovu telefonujících “neodbytných zákazníků” (technika scénáře)

 

Trénink S2S (Service to Sale aneb jak překlopit servisní hovor na prodejní (2 dny)

  • Prodej na příchozích hovorech
  • Identifikace obchodního potenciálu
  • Nácvik identifikace obchodní příležitosti na příchozích hovorech
  • Analýza nahraných reálných rozhovorů z praxe účastníků
  • Překlopení servisního příchozího hovoru na prodejní
  • Umění nadchnout klienta pro službu/produkt
  • Reakce na odmítnutí nebo námitku
  • Tah na branku
  • Závěrečný audiotrénink - využití příchozího servisního hovoru jako obchodní příležitosti
  • Základy profesionální, zákaznicky orientované, telefonické komunikace
  • Práce s postoji účastníků
  • Úvodní audiotrénink
  • Zákaznická orientace
  • Základy profesionálního telefonického kontaktu
  • Příchozí telefonické hovory
  • Struktura profesionálního telefonického kontaktu
  • Verbální komunikace po telefonu
  • Umění klást otázky a vedení rozhovoru
  • Audiotrénink

 

Komunikace po telefonu s obtížným/rozzlobeným klientem – zvládání negativních emocí

  • Refresh - krátké opakování
  • Workshop
  • Překonávání námitek klienta
  • Trénink
  • Rozzlobený klient
  • Trénink
  • Kritika
  • Audiotrénink
  • Neoprávněný požadavek klienta
  • Audiotrénink
  • Vyrovnání se se stresem
  • V pokračovacích trénincích doporučujeme zařadit reakci na různé typy zákazníků, přesvědčivost
  • a argumentaci.

Tréninky zaměřené na odchozí hovory

Odchozí telefonické hovory (1-2 dny podle typu hovorů)

  • struktura odchozího telefonického rozhovoru
  • příprava na rozhovor
  • aktivní vedení rozhovoru
  • shrnutí rozhovoru a dohoda o dalším postupu
  • obsah odcházejícího rozhovoru (podle zadání, např. reakce na stížnosti
    po jejich prošetření, přivítání nových zákazníků a ověření jejich spokojenosti s poskytovanými službami, marketingový průzkum u existujících zákazníků a další)
  • Při tréninku odchozích telefonických rozhovorů je obsah tréninku podřízený cíli a obsahu odchozího telefonického rozhovoru.

 

Retenční telefonický rozhovor I. (2 dny)

  • workshop o specifikách retenčních rozhovorů
  • identifikace důvodů pro zrušení smlouvy, identifikace míry definitivnosti zákazníkům prezentovaného stanoviska
  • vyjednávání v kontextu retence, přístupy, etapy a techniky vyjednávání, příprava
  • umět se citlivě zeptat, vcítit se do klienta
  • průběh vyjednávání v retenčním rozhovoru kladení otázek pro zjišťování příčin ukončení a pro možnosti nabídnutí nové nabídky
  • barometr odchodu
  • návrhy, námitky, argumentace, přesvědčování, ukončení hovoru
  • klientem pozitivně přijímané formulace
  • komunikace - technika vysvětlování, zpětná vazba, použití pozitivních formulací jako podpora přesvědčivosti v práci pracovníka retencí
  • typy zákazníků - projevy chování zákazníků, jak s nimi jednat
  • vyhodnocení retenčního rozhovoru, zhodnotit zda jsme dosáhli svých cílů

Retenční rozhovor II. (2 dny)

  • přesvědčivost a argumentace: vystupovat z pozice společného cíle, porozumět jinému názoru, vyjádřit porozumění pro jiný názor, podat vysvětlení (argumentace) svého postoje z pohledu společného cíle, ověření
  • pokročilé techniky argumentace: argumentování užitkem, typy argumentace, následné otázky a diskuze, metoda „TEL“ - dvě hemisféry mozku, uvádění faktů, racionální apel, zapojení citů, emocionální apel, tvrzení, emoce, logika
  • audiotrénink situací z praxe, poslech nahrávek z praxe účastníků, analýza, odborná zpětná vazba lektora, sdílení best practices

 

Vymáhání pohledávek I. (2 dny)

  • rámcový přehled způsobů vymáhání pohledávek – definování firemního kontextu
  • vytváření profesionálního dojmu, zkušenost, odbornost a profesionální komunikace, srozumitelné vyjadřování a práce s hlasem
  • struktura standardního rozhovoru o pohledávce, příprava na telefonický rozhovor
    o pohledávce, principy vedení rozhovoru o pohledávce a získání závazku
  • Komunikace a jednání s dlužníkem - inkasování pohledávek pomocí telefonu
  • typy „klientů - dlužníků“, jak s nimi jednat
  • zvládání námitek, připomínek zákazníků a technika jejich zvládání
  • účinná argumentace
  • vybrané asertivní techniky související s vymáháním pohledávek, technika poškrábané gramofonové desky           

 

Vymáhání pohledávek II. (2 dny)

  • refresh a prohlubovací trénink
  • doplnění principů profesionálního telefonického kontaktu, zpětná vazba (otázky), otevřené
    a uzavřené otázky, vybrané techniky aktivního naslouchání
  • řešení obtížných situací v komunikaci s „klientem - dlužníkem“
  • zvládání konfliktních a agresivních projevů chování, technika zvládání negativních emocí
    a asertivní technika scénář
  • kritika - umění přijímat kritiku
  • získávání souhlasu - vybrané techniky získávání souhlasu
  • netiquette - pravidla profesionálního e-mailování při vymáhání pohledávek
  • audiotrénink (zařazen průběžně po celou dobu trvání kurzu)

 

Vymáhání pohledávek III. (2 dny) – asertivní přístup a umění vyjednávat

  • asertivita - seznámení se s komunikačním stylem, definice a podstata asertivity
  • asertivní formy chování, vybrané asertivní techniky
  • vyjednávání, příprava na vyjednávání, průběh vyjednávání, diskuze, návrhy,         dohoda, standardní taktiky, přesvědčování a argumentace
  • vyhodnocení vyjednávání
  • další vybrané nátlakové techniky při vyjednávání, jejich identifikace a využití při vyjednávání, taktiky proti manipulaci
  • stress management - možnosti prevence a uklidňující techniky použitelné na pracovišti
  • trénink (zařazen průběžně po celou dobu trvání kurzu)

Tréninky zaměřené na prodej

Prodej po telefonu I. (2 dny)

  • proces prodeje
  • prodávání užitku
  • zjišťování potřeb a přání zákazníka, otázky na produkt
  • prezentace produktu, řešení
  • námitky, metodika, argumentace
  • uzavírání obchodu, nákupní signály
  • trénink telefonického obchodního rozhovoru (základní struktura, zjišťování potřeb, prezentace, námitka, uzavírání obchodu)
  • trénink telefonických obchodních rozhovorů (modifikované rozhovory s ohledem na typ zákazníka a širší kontext rozhovoru)

 

Prodej po telefonu II. (2 dny) – cross selling, alternativní proédej, up selling

  • alternativní prodej, prodej alternativních produktů, když produkt požadovaný zákazníkem není k dispozici, nebo z potřeb zákazníka je zřejmé, že jeho potřeby naplní lépe jiný produkt
  • doplňkový prodej, jak předat k produktu, který zákazník kupuje, další produkty společnosti
  • cross selling – prodej produktů finanční skupiny nebo „matky a dcerek“ v celé škále
  • odhad potřeb a jeho potvrzování prostřednictvím otázek
  • segmentace trhu, vliv segmentů na odhad potřeb a obchodní rozhovory
  • budování vztahu s klientem (psychologie prodeje)
  • rétorika, malá abeceda formulací

Specifický trénink prodeje v rámci reklamní kampaně (1 den)

(vhodný jako doplňkový trénink k tréninku Prodej po telefonu I.)

  • struktura rozhovoru (pozdrav, představení a úvodní standardní formulace, otázka: co potenciálního zákazníka zaujalo, identifikace míry jeho rozhodnutí, identifikace potřeb, přesvědčivá prezentace nabídky propagovaného produktu, překonávání případných námitek, uzavírání obchodu, shrnutí dalšího postupu, závěrečné standardní formulace, pozdrav, rozloučení)
  • zjišťování míry rozhodnutí klienta, už kupuje, váhá nebo se jen blíže informuje a identifikace potřeb
  • přesvědčivá prezentace
  • překonání případných námitek a uzavírání obchodu
  • Celý trénink je cíleně zaměřený na nabídku prezentovanou společností v reklamní kampani.
  • Pro malé skupiny (3-4 lidi), které mají dobrou praxi s prodejem po telefonu, je vhodný také rozsah tréninku půl dne.

 

Nové trendy v prodeji po telefonu (2 dny, možno připravit zkrácenou verzi)

  • Workshop 1 - Generace Y
  • Workshop 2 - Aktualizace používaného slovníku
  • Workshop 3 - Jak prezentovat podobnost rozdílným způsobem
  • Audiotrénink
  • Workshop 4 - Fenomén „je překontaktováno“
  • Workshop a trénink

 Emailová komunikace se zákazníky

Netiquette – e-mailová korespondence (gramatika, stylistika, grafika – metodikou „souboj titánů“)(2 dny)

  • Analýza současného stavu a srovnání s konkurencí
  • Diktát na úvod
  • Význam profesionální emailové komunikace s klientem
  • Snímek tady a teď
  • Různé druhy písemné komunikace
  • Gramatika
  • Stylistika
  • Grafická stránka e-mailové komunikace s klientem
  • Zdroje informací
  • Po dohodě se zadavatelem o pracovní náplni účastníků je možné zařadit téma: Komunikace o problémových tématech

 Speciální tréninky

Od VyHoření k VyNoření (1 den)

  • Co je syndrom vyhoření (SV)?
  • Kdo je nejvíc ohrožený?
  • Fáze syndromu vyhoření
  • Jak poznáme SV?
  • Co mám změnit?
  • Jak je třeba to změnit?
  • Hrníček pohody
  • Plán osobního rozvoje
  • Ve verzi pro týmlídry, supervizora a jiné manažery (2 dny) je zařazen nácvik komunikace vedoucího s podřízeným pracovníkem, který již syndromem vyhoření trpí.

Tréninky zaměřené na vedoucí pracovníky CC

Řízení spolupracovníků (2-3 dny)

  • řízení spolupracovníků, cíle řízení, řídící cyklus, úloha systému v řízení
  • role supervizora, dosahovat cíle organizace, udržovat systém, rozvíjet systém
  • hodnocení versus koučování = dvojrole supervizora, význam motivace, rozvoj pracovníků
  • poskytování zpětné vazby, pochvala, pokárání, pozitivní usměrňování a rozhovor o nežádoucím chování
  • řešení konfliktů v pracovním týmu, typy konfliktů, čtyři pozice vztahu a ocenění, tlumení hněvu, postupy při účinné řešení konfliktů

Koučink (2 dny)

  • koncept koučinku, koučink jako nástroj rozvoje a motivace spolupracovníků
  • stanovování cílů koučinku, standardy výkonu, cíle oddělení a jejich vliv na tvorbu participačních cílů koučinku, koučink dobrých, průměrných a podprůměrných pracovníků
  • plánování koučinku, efektivní využívání času, jak se vyhnout časovým ztrátám
    při koučinku
  • vedení koučovacího rozhovoru a jeho struktura
  • pravidla koučovacího rozhovoru - hodnotit výkon, být stručný, vyjadřovat
    se věcně a přesně, dbát na motivaci
  • podpůrné komunikační techniky - překonávání námitek některých koučovaných Individuální koučink vybraných pracovníků dle zadání klienta

Individuální koučink (rozsah dle dohody)

  • za předpokladu, že si koučink objednavatel nezajišťuje interně, máme dlouholeté zkušenosti a nabízíme koučink operátorů, supervizorů, interních koučů a dalších cílových skupin podle požadovaného rozsahu a předmětu koučinku lze realizovat 1 až max. 3 koučinková setkání za den výstupem jsou plány osobního rozvoje jednotlivých koučovaných, zpráva z koučinku včetně identifikace rozvojových potřeb a doporučeného dalšího rozvoje koučovaných