Cíle
- posilnit porozumění nutnosti zákaznické orientace pracovníků, kteří přicházejí do kontaktu
se zákazníkem - zdokonalit se v přesném, věcném a zákazníkem pozitivně přijímaném způsobu verbální
a neverbální komunikace - rozvinout schopnost aktivně naslouchat a porozumět potřebám a očekáváním zákazníka
- naučit se číst neverbální projevy zákazníka a získávat z nich zpětnou vazbu pro další postup v obchodním jednání
Kurz je určen pro
- prodejce, obchodní zástupce a vedoucí obchodních oddělení.
Obsah
Zákaznická orientace
- proč zákaznická orientace, proč firmy ztrácejí zákazníky, principy zákaznické orientace, porozumět potřebám zákazníků
Dvě úrovně služby zákazníkům
- osobní a technická úroveň
Komunikace
- cílem komunikace je porozumění, modely komunikace, zdroje neporozumění a zpětná vazba
Verbální komunikace
- mapování významu slov, záměr slovních oznámení, pozitivní vyjadřování, zákazníky pozitivně přijímaná slova
Neverbální komunikace
- význam neverbální komunikace v obchodě, jak beze slov můžeme komunikovat to, co nechceme a dopad takové komunikace na zákazníky,
- prvky neverbální komunikace, oční kontakt, mimika, gesta, držení těla, pohyby atd.
Aktivní naslouchání
- pravidla naslouchání, naslouchat bez přerušování, signalizovat zájem, dbát na pocity, dávat zpětnou vazbu, vnější a vnitřní bariéry komunikace
Pracovní metody
- krátké přednášky
- moderovaná diskuze
- práce ve skupinách
- modelové scénky
- videotrénink
- licenční výukové filmy doplňují a podporují okruhy daných témat