Cíle

  • posilnit porozumění nutnosti zákaznické orientace pracovníků, kteří přicházejí do kontaktu
    se zákazníkem
  • zdokonalit se v přesném, věcném a zákazníkem pozitivně přijímaném způsobu verbální
    a neverbální komunikace
  • rozvinout schopnost aktivně naslouchat a porozumět potřebám a očekáváním zákazníka
  • naučit se číst neverbální projevy zákazníka a získávat z nich zpětnou vazbu pro další postup v obchodním jednání

Kurz je určen pro

  • prodejce, obchodní zástupce a vedoucí obchodních oddělení.

Obsah

Zákaznická orientace

  • proč zákaznická orientace, proč firmy ztrácejí zákazníky, principy zákaznické orientace, porozumět potřebám zákazníků

Dvě úrovně služby zákazníkům

  • osobní a technická úroveň

Komunikace

  • cílem komunikace je porozumění, modely komunikace, zdroje neporozumění a zpětná vazba

Verbální komunikace

  • mapování významu slov, záměr slovních oznámení, pozitivní vyjadřování, zákazníky pozitivně přijímaná slova

Neverbální komunikace

  • význam neverbální komunikace v obchodě, jak beze slov můžeme komunikovat to, co nechceme a dopad takové komunikace na zákazníky,
  • prvky neverbální komunikace, oční kontakt, mimika, gesta, držení těla, pohyby atd.

Aktivní naslouchání

  • pravidla naslouchání, naslouchat bez přerušování, signalizovat zájem, dbát na pocity, dávat zpětnou vazbu, vnější a vnitřní bariéry komunikace

Pracovní metody

  • krátké přednášky
  • moderovaná diskuze
  • práce ve skupinách
  • modelové scénky
  • videotrénink
  • licenční výukové filmy doplňují a podporují okruhy daných témat