Obsah
- Simulace – soutěž týmů o nejlepší výsledky ve vyjednávání
- Možnost hodnotit výkon týmu i jednotlivců
- Poskytnutí zpětné vazby účastníkům a doporučení k dalšímu rozvoji
Přehled vyjednávacích parametrů, které je možné sledovat a „namíchat“ podle priorit zadavatele
- Příprava na vyjednávání.
- Odhad partnera (i před vyjednáváním), schopnost na jeho jednání reagovat.
- Stanovení cíle (max, min, výkop na začátku vyjednávání), BATNA.
- Struktura vyjednávání + fáze vyjednávání. Schopnost řídit jednání bez oklik k cíli.
- Odolnost vůči stresu (maximální délka vyjednávání je stanovena vždy, zvláštní roli pak hraje stres v zadání, kde se obě strany dohodnout nemohou – nekryje se jejich MAX a MIN).
- Efektivní využití času (nemohlo být vyjednávání kratší při dodržení stejného výsledku?).
- Správně zvolený typ vyjednávání (kompet. – kooper. – princip.), případně přechody mezi nimi.
- Argumentace pro zdůvodnění vlastních požadavků.
- Práce s námitkami (hodně jich lze odhadnout již v přípravné fázi).
- Spolupráce v týmu (vyjednává-li za jednu stranu více osob).
- Vyjednávací flexibilita (během každého jednání vyplynou na povrch nečekané faktory, kterým je nutné rychle přizpůsobit vlastní cestu k cíli).
- Nátlakové techniky při vyjednávání – jak na ně adekvátně reagovat v průběhu jednání.
- Kreativita během vyjednávání – každá situace umožňuje přicházet s nápaditými benefity pro druhou stranu (např. při jednání o umělém sněhu nabídla jedna účastnice protistraně reklamní plochu na zadní straně lístků na vlek výměnou za cenový ústupek)