Supervize spočívá v podávání koučovací zpětné vazby, reflexí a případně i výukových poznámek k výkonům interních nebo samostatných koučů koučem - supervizorem. Další možností je intervize od kolegy kouče.
Supervizi lze poskytovat ve skupinové nebo individuální podobě.
Cílem je zdokonalování koučovacích dovedností i přístupu supervidovaných koučů, obohacení o nové postupy a techniky, prevence jejich vyhoření a osobnostní rozvoj.
Supervize zpravidla probíhá v jedno až čtyřhodinových blocích.
Jako s podnětovým materiálem může pracovat s:
- písemnými kazuistikami
- videonahrávkami, které si účastníci na supervizi přinesou
- přítomností supervizora u koučování supervidovaných s jejich klienty a jeho zapojením se do reflexí
- stínováním supervidovaného ve vybrané pracovní situaci nebo v mezilidské interakci
- diskusí nad případy, o kterých se účastníci chtějí poradit či sdílet
- tématy, která si supervidovaný přinese do svého vlastního koučování
Zaměření supervize a používané metody:
- Zpětnovazební koučovací supervize realizovaná koučováním
- Poradenská a mentoringová supervize
- Tréninková supervize s poskytováním a procvičováním nových metod a technik
- Manažerská expertní supervize
- Případová supervize
- Osobnostní supervize
- Nácviková supervize:
- - živé koučování supervidovaných s jejich klienty
- - nad videonahrávkami koučování účastníků
- - nad písemnými kazuistikami případů účastníků
- - nad vzájemným koučováním supervidovaných mezi sebou
- Bálintovská skupina