Supervize spočívá v podávání koučovací zpětné vazby, reflexí a případně i výukových poznámek k výkonům interních nebo samostatných koučů koučem - supervizorem. Další možností je intervize od kolegy kouče.

Supervizi lze poskytovat ve skupinové nebo individuální podobě.

Cílem je zdokonalování koučovacích dovedností i přístupu supervidovaných koučů, obohacení o nové postupy a techniky, prevence jejich vyhoření a osobnostní rozvoj.

Supervize zpravidla probíhá v jedno až čtyřhodinových blocích.

Jako s podnětovým materiálem může pracovat s:

  • písemnými kazuistikami
  • videonahrávkami, které si účastníci na supervizi přinesou
  • přítomností supervizora u koučování supervidovaných s jejich klienty a jeho zapojením se do reflexí
  • stínováním supervidovaného ve vybrané pracovní situaci nebo v mezilidské interakci
  • diskusí nad případy, o kterých se účastníci chtějí poradit či sdílet
  • tématy, která si supervidovaný přinese do svého vlastního koučování

Zaměření supervize a používané metody:

  • Zpětnovazební koučovací supervize realizovaná koučováním
  • Poradenská a mentoringová supervize
  • Tréninková supervize s poskytováním a procvičováním nových metod a technik
  • Manažerská expertní supervize
  • Případová supervize
  • Osobnostní supervize
  • Nácviková supervize:
    • - živé koučování supervidovaných s jejich klienty
    • - nad videonahrávkami koučování účastníků
    • - nad písemnými kazuistikami případů účastníků
    • - nad vzájemným koučováním supervidovaných mezi sebou
  • Bálintovská skupina