Mediace je jednou z metod řešení konfliktů a sporů mezi dvěma a více stranami a lze ji použít též ke zvládání obtížných komunikační situací v manažerské a obchodní praxi.

Naši mediátoři vám s využitím mediačních technik a metod pomohou řešit rozmanité konflikty a nedorozumění v mezilidských vztazích a komunikaci, neshody mezi kolegy, nadřízenými a podřízenými nebo spolumajiteli, či složité situace v obchodním vyjednávání s dodavateli, zákazníky nebo konkurenty.

Základní postup mediace:

  • Vyjasnění potřeb a očekávání jednotlivých stran
  • Informační příprava moderátora a stran sporu
  • Zahájení mediace - seznámení s procesem a rolí mediátora
  • Naslouchání stranám sporu
  • Setkání stran sporu a vzájemné naslouchání
  • Případná setkání s každou ze stran zvlášť
  • Hledání možných řešení ke vzájemnému prospěchu
  • Dosažení dohody – odsouhlasení podmínek a formulací
  • Sepsání dohody a závěr mediačního sezení
  • Zpětná vazba – co už se daří plnit, co se posunulo dopředu a co ještě ne
  • Návazné schůzky a setkání postupně řešící další sporné body