Mediace je jednou z metod řešení konfliktů a sporů mezi dvěma a více stranami a lze ji použít též ke zvládání obtížných komunikační situací v manažerské a obchodní praxi.
Naši mediátoři vám s využitím mediačních technik a metod pomohou řešit rozmanité konflikty a nedorozumění v mezilidských vztazích a komunikaci, neshody mezi kolegy, nadřízenými a podřízenými nebo spolumajiteli, či složité situace v obchodním vyjednávání s dodavateli, zákazníky nebo konkurenty.
Základní postup mediace:
- Vyjasnění potřeb a očekávání jednotlivých stran
- Informační příprava moderátora a stran sporu
- Zahájení mediace - seznámení s procesem a rolí mediátora
- Naslouchání stranám sporu
- Setkání stran sporu a vzájemné naslouchání
- Případná setkání s každou ze stran zvlášť
- Hledání možných řešení ke vzájemnému prospěchu
- Dosažení dohody – odsouhlasení podmínek a formulací
- Sepsání dohody a závěr mediačního sezení
- Zpětná vazba – co už se daří plnit, co se posunulo dopředu a co ještě ne
- Návazné schůzky a setkání postupně řešící další sporné body